Ir al contenido principal

Treball de camp: fer un croquis

Un croquis és un dibuix que plasma de forma simplificada una imatge o alguna idea, es fan sense utilitzar instruments de dibuix ni mesures.

Fer un croquis de la zona que vas a estudiar és una activitat que et permetrà fixar-te en els detalls i et resultarà molt útil per a introduir altres activitats com la realització d'un perfil, recollida de mostres, etc ... 


Un dibuix a mà alçada et permetrà simplificar i ressaltar els elements de la zona d'estudi més rellevants en funció de les necessitats del teu treball. 

Pots completar el teu dibuix amb fotografies generals de la zona o de detalls.

És convenient orientar bé el dibuix (indicant on estan els punts cardinals) a aquest efecte pots ajudar-te d'imatges aèries (Google Maps, ...) o d'una brúixola.

En el croquis pots representar distàncies que pots mesurar directament en la zona (cinta mètrica, ...)

Recull en el croquis tots aquells elements que et semblen d'interés, utilitza símbols il·lustratius per a representar-los. Pot ser interessant fer una llegenda dels símbols utilitzats.

En el croquis pots marcar la posició on has trobat una mostra per exemple o la posició i orientació del transecte que has realitzat. 

Pot resultar interessant utilitzar llapis de colors.

El croquis realitzat serà un document que podràs utilitzar en els diferents productes a elaborar a posteriori del treball de camp (murals, presentacions, ...)









Material necessari:

  • Una superfície rígida sobre la qual dibuixar (una carpeta, una taula, ....)
  • Fulls de paper en blanc DIN A4
  • Pinces per a subjectar el paper a la superfície rígida
  • Llapis i llapis de colors (evita dibuixar amb bolígraf o retoladors)
  • Goma d'esborrar
  • Maquineta fer punta
  • Cinta mètrica
  • Brúixola
  • Mòbil

Comentarios

Entradas populares de este blog

Sobre Niels Bohr y la anécdota del barómetro

"Sir Ernest Rutherford, presidente de la Sociedad Real Británica y Premio Nobel de Química en 1908, contaba la siguiente anécdota: Hace algún tiempo, recibí la llamada de un colega. Estaba a punto de poner un cero a un estudiante por la respuesta que había dado en un problema de física, pese a que este afirmaba con rotundidad que su respuesta era absolutamente acertada. Profesores y estudiantes acordaron pedir arbitraje de alguien imparcial y fui elegido yo. Leí la pregunta del examen:  'Demuestre como es posible determinar la altura de un edificio con la ayuda de un barómetro'. El estudiante había respondido:  'lleve el barómetro a la azotea del edificio y le até una cuerda muy larga. Lo descolgué hasta la base del edificio, marqué y medi la longitud de la cuerda . La longitud de la cuerda es igual a la longitud del edificio' . Realmente, el estudiante había planteado un serio problema con la resolución del ejercicio, porque había respondido a la pregunta correcta

Agents geològics externs. Lapbook

Quan parlem d'agents geològics externs ens referim a l'acció geològica del vent, de les glaceres, de les aigües superficials (aigües de torrentada i els rius), a l'acció de les aigües subterrànies, a l'acció de la mar o a l'acció dels éssers vius i en concret a la de l'ésser humà. Abordarem aquest tema distribuint els diferents agents geològics externs entre els alumnes de la classe.  Cada alumne realitzarà un lapbook sobre un agent geològic. Segurament ja has fet algun lapbook, però si és la primera vegada o vols aprendre més sobre aquesta tècnica pots consultar.  Lapbook? What's that? (està en castellà i hi ha enllaços a molts recursos per a millorar el teu lapbook) Recorda que el lapbook és un producte a partir del qual exposar un tema concret A partir dels lapbooks elaborats organitzarem una exposició en la qual per grups s'exposaran els diferents agents geològics externs Es valorarà el treball individual a partir del lapbook personal ( matriu d'