Ir al contenido principal

Treball de camp: fer un croquis

Un croquis és un dibuix que plasma de forma simplificada una imatge o alguna idea, es fan sense utilitzar instruments de dibuix ni mesures.

Fer un croquis de la zona que vas a estudiar és una activitat que et permetrà fixar-te en els detalls i et resultarà molt útil per a introduir altres activitats com la realització d'un perfil, recollida de mostres, etc ... 


Un dibuix a mà alçada et permetrà simplificar i ressaltar els elements de la zona d'estudi més rellevants en funció de les necessitats del teu treball. 

Pots completar el teu dibuix amb fotografies generals de la zona o de detalls.

És convenient orientar bé el dibuix (indicant on estan els punts cardinals) a aquest efecte pots ajudar-te d'imatges aèries (Google Maps, ...) o d'una brúixola.

En el croquis pots representar distàncies que pots mesurar directament en la zona (cinta mètrica, ...)

Recull en el croquis tots aquells elements que et semblen d'interés, utilitza símbols il·lustratius per a representar-los. Pot ser interessant fer una llegenda dels símbols utilitzats.

En el croquis pots marcar la posició on has trobat una mostra per exemple o la posició i orientació del transecte que has realitzat. 

Pot resultar interessant utilitzar llapis de colors.

El croquis realitzat serà un document que podràs utilitzar en els diferents productes a elaborar a posteriori del treball de camp (murals, presentacions, ...)









Material necessari:

  • Una superfície rígida sobre la qual dibuixar (una carpeta, una taula, ....)
  • Fulls de paper en blanc DIN A4
  • Pinces per a subjectar el paper a la superfície rígida
  • Llapis i llapis de colors (evita dibuixar amb bolígraf o retoladors)
  • Goma d'esborrar
  • Maquineta fer punta
  • Cinta mètrica
  • Brúixola
  • Mòbil

Comentarios

Entradas populares de este blog

Agents geològics externs. Lapbook

Quan parlem d'agents geològics externs ens referim a l'acció geològica del vent, de les glaceres, de les aigües superficials (aigües de torrentada i els rius), a l'acció de les aigües subterrànies, a l'acció de la mar o a l'acció dels éssers vius i en concret a la de l'ésser humà. Abordarem aquest tema distribuint els diferents agents geològics externs entre els alumnes de la classe.  Cada alumne realitzarà un lapbook sobre un agent geològic. Segurament ja has fet algun lapbook, però si és la primera vegada o vols aprendre més sobre aquesta tècnica pots consultar.  Lapbook? What's that? (està en castellà i hi ha enllaços a molts recursos per a millorar el teu lapbook) Recorda que el lapbook és un producte a partir del qual exposar un tema concret A partir dels lapbooks elaborats organitzarem una exposició en la qual per grups s'exposaran els diferents agents geològics externs Es valorarà el treball individual a partir del lapbook personal ( matriu d'

Lapooks? what's that?

Un lapbook  es un soporte en cartulina que se utiliza para presentar la información acerca de un tema ( 1 , 2 ,  3 , ...) Un lapbook se parece mucho al tradicional mural en cartulina, pero la idea es ir un poco más allá. El lapbook, aspira a ser un libro (un producto) a partir del cual contar un tema (lapbook significa "libro de ragazo") Un lapbook permite compartir información y hacerlo aprovechando algunos recursos de los   libros desplegables Hay muchos formatos posibles ( 1 , 2 , ...)  e infinidad de elementos a integrar en el lapbook ( 1 , 2 , 3 , 4 , ...) Hacer un lapbook es también un reto artístico Podemos hacer lapbooks de cualquier tema ( 1 ,  2 , 3 , ....) y hacerlos en cualquier nivel