Ir al contenido principal

El ojo del observador. Johannes Vermeer, Antoni van Leeuwenhoek y la reinvención de la mirada.

En el verano de 1674, en la ciudad de Delft, Antoni van Leeuwenhoek descubrió, mirando a través de una minúscula lente, el mundo microscópico. Al mismo tiempo, en la buhardilla de una casa cercana, Johannes Vermeer empleaba otro instrumento óptico―una cámara oscura―para experimentar con la luz y crear así las pinturas más luminosas que el mundo ha contemplado. A partir de entonces, los avances de la física, la astronomía, la química y la anatomía abrieron paso a la ciencia moderna, transformando nuestra visión del mundo y la manera de reflejarlo. Una extraordinaria revolución que Laura J. Snyder narra con exquisita sensibilidad: la búsqueda del conocimiento a través de la mirada y la vida de dos hombres que, probablemente, nunca llegaron a conocerse.



Comentarios

Entradas populares de este blog

Treball de camp: fer un croquis

Un croquis és un dibuix que plasma de forma simplificada una imatge o alguna idea, es fan sense utilitzar instruments de dibuix ni mesures. Fer un croquis de la zona que vas a estudiar és una activitat que et permetrà fixar-te en els detalls i et resultarà molt útil per a introduir altres activitats com la realització d'un perfil, recollida de mostres, etc ...  Un dibuix a mà alçada et permetrà simplificar i ressaltar els elements de la zona d'estudi més rellevants en funció de les necessitats del teu treball.  Pots completar el teu dibuix amb fotografies generals de la zona o de detalls. És convenient orientar bé el dibuix (indicant on estan els punts cardinals) a aquest efecte pots ajudar-te d'imatges aèries (Google Maps, ...) o d'una brúixola. En el croquis pots representar distàncies que pots mesurar directament en la zona (cinta mètrica, ...) Recull en el croquis tots aquells elements que et semblen d'interés, utilitza símbols il·lustratius per a representar-lo...

Agents geològics externs. Lapbook

Quan parlem d'agents geològics externs ens referim a l'acció geològica del vent, de les glaceres, de les aigües superficials (aigües de torrentada i els rius), a l'acció de les aigües subterrànies, a l'acció de la mar o a l'acció dels éssers vius i en concret a la de l'ésser humà. Abordarem aquest tema distribuint els diferents agents geològics externs entre els alumnes de la classe.  Cada alumne realitzarà un lapbook sobre un agent geològic. Segurament ja has fet algun lapbook, però si és la primera vegada o vols aprendre més sobre aquesta tècnica pots consultar.  Lapbook? What's that? (està en castellà i hi ha enllaços a molts recursos per a millorar el teu lapbook) Recorda que el lapbook és un producte a partir del qual exposar un tema concret A partir dels lapbooks elaborats organitzarem una exposició en la qual per grups s'exposaran els diferents agents geològics externs Es valorarà el treball individual a partir del lapbook personal ( matriu d...

ESO i Batxillerat - Principis generals

Principis generals ESO ( Esborrany de  Decret  pel qual s’estableix l’ordenació i el currículum de l’ Educació Secundària Obligatòria . ) 1. L'Educació Secundària Obligatòria té caràcter obligatori i gratuït i en règim ordinari s’ha de cursar, amb caràcter general, entre els dotze i els setze anys d'edat, si bé els alumnes i les alumnes tenen dret a romandre en l'etapa fins als díhuit anys d'edat complits l'any en què finalitze el curs. Aquest límit de permanència es pot ampliar de manera excepcional en els supòsits a què es refereixen els articles 35.7 i 41.6 d’aquest decret.  2. En l’educació bàsica, conformada per les etapes d’Educació Primària i d’Educació Secundària Obligatòria i els cicles formatius de grau bàsic, s’ha de mantindre la coherència entre etapes i també amb l’etapa postobligatòria. Per tant, cal garantir-ne la coordinació pedagògica per a una continuïtat adequada per a atendre les característiques pròpies de cada etapa i de cada alumne o alumna.  ...