Ir al contenido principal

Batxillerat: Finalitats i objectius

 A l'Esborrany del Decret del Consell pel qual s'estableix l'ordenació i el currículum del Batxillerat.

Article 4.- Finalitats de l'etapa

1. El Batxillerat té com a finalitat proporcionar formació, maduresa intel·lectual i humana, coneixements, habilitats i actituds que permeten desenvolupar funcions socials i incorporar-se a la vida activa amb responsabilitat i aptitud. Així mateix, aquesta etapa haurà de permetre l'adquisició i l'assoliment de les competències indispensables per al futur formatiu i professional, i capacitar per a l'accés a l'educació superior. 

2. El Batxillerat ha de preparar per a l’itinerari acadèmic-professional posterior, proporcionar una sòlida cultura integral i aportar interés pel coneixement, pel treball i per l'aprenentatge i rigor en la feina.


Article 7.- Objetcius

El Batxillerat contribuirà a desenvolupar en els alumnes i les alumnes les capacitats que els permeten: 

a) Exercir la ciutadania democràtica, des d'una perspectiva global, i adquirir una consciència cívica responsable, inspirada pels valors de la Constitució Espanyola, així com pels drets humans, que fomente la corresponsabilitat en la construcció d'una societat justa i equitativa. 

b) Consolidar una maduresa personal, afectiva sexual i social que els permeta actuar de manera respectuosa, responsable i autònoma i desenvolupar l’esperit crític. Preveure, detectar i resoldre pacíficament els conflictes personals, familiars i socials, així com les possibles situacions de violència. 

c) Fomentar la igualtat efectiva de drets i oportunitats de dones i homes, analitzar i valorar críticament les desigualtats existents, així com el reconeixement i ensenyament del paper de les dones en la història i impulsar la igualtat real i la no discriminació per raó de naixement, sexe, origen racial o ètnic, discapacitat, edat, malaltia, religió o creences, orientació sexual o identitat de gènere o qualsevol altra condició o circumstància personal o social. 

d) Afermar els hàbits de lectura, estudi i disciplina, com a condicions necessàries per a l'eficaç aprofitament de l'aprenentatge, i com a mitjà de desenvolupament personal. 

e) Dominar, tant en la seua expressió oral com escrita, el valencià i el castellà. 

f) Expressar-se amb fluïdesa i correcció en una o més llengües estrangeres. 

g) Utilitzar amb solvència i responsabilitat les tecnologies de la informació i la comunicació. 

h) Conéixer i valorar críticament les diferents realitats del món contemporani, els seus antecedents històrics i els principals factors de la seua evolució, com a mostra del multilingüisme i de la multiculturalitat. Participar de manera solidària en el desenvolupament i millora del seu entorn social. 

i) Accedir als coneixements científics i tecnològics fonamentals i dominar les habilitats bàsiques pròpies de la modalitat triada. 

j) Comprendre els elements i procediments fonamentals de la investigació i dels mètodes científics. Conéixer i valorar de manera crítica la contribució de la ciència i la tecnologia en el canvi de les condicions de vida, així com afermar la sensibilitat i el respecte cap al medi ambient. 

k) Afermar l'esperit emprenedor amb actituds de creativitat, flexibilitat, iniciativa, treball en equip, confiança en un mateix i sentit crític. 

l) Desenvolupar la sensibilitat artística i literària, així com el criteri estètic, com a fonts de formació i enriquiment cultural. 

m) Utilitzar l'educació física i l'esport per a afavorir el desenvolupament personal i social. Afermar els hàbits d'activitats fisicoesportives per a afavorir el benestar físic i mental, així com a mitjà de desenvolupament personal i social. 

n) Afermar actituds de respecte i prevenció en l'àmbit de la mobilitat segura i saludable. 

o) Fomentar una actitud responsable i compromesa en la lluita contra el canvi climàtic i en la defensa del desenvolupament sostenible.




Comentarios

Entradas populares de este blog

Agents geològics externs. Lapbook

Quan parlem d'agents geològics externs ens referim a l'acció geològica del vent, de les glaceres, de les aigües superficials (aigües de torrentada i els rius), a l'acció de les aigües subterrànies, a l'acció de la mar o a l'acció dels éssers vius i en concret a la de l'ésser humà. Abordarem aquest tema distribuint els diferents agents geològics externs entre els alumnes de la classe.  Cada alumne realitzarà un lapbook sobre un agent geològic. Segurament ja has fet algun lapbook, però si és la primera vegada o vols aprendre més sobre aquesta tècnica pots consultar.  Lapbook? What's that? (està en castellà i hi ha enllaços a molts recursos per a millorar el teu lapbook) Recorda que el lapbook és un producte a partir del qual exposar un tema concret A partir dels lapbooks elaborats organitzarem una exposició en la qual per grups s'exposaran els diferents agents geològics externs Es valorarà el treball individual a partir del lapbook personal ( matriu d...

ESO i Batxillerat - Principis generals

Principis generals ESO ( Esborrany de  Decret  pel qual s’estableix l’ordenació i el currículum de l’ Educació Secundària Obligatòria . ) 1. L'Educació Secundària Obligatòria té caràcter obligatori i gratuït i en règim ordinari s’ha de cursar, amb caràcter general, entre els dotze i els setze anys d'edat, si bé els alumnes i les alumnes tenen dret a romandre en l'etapa fins als díhuit anys d'edat complits l'any en què finalitze el curs. Aquest límit de permanència es pot ampliar de manera excepcional en els supòsits a què es refereixen els articles 35.7 i 41.6 d’aquest decret.  2. En l’educació bàsica, conformada per les etapes d’Educació Primària i d’Educació Secundària Obligatòria i els cicles formatius de grau bàsic, s’ha de mantindre la coherència entre etapes i també amb l’etapa postobligatòria. Per tant, cal garantir-ne la coordinació pedagògica per a una continuïtat adequada per a atendre les característiques pròpies de cada etapa i de cada alumne o alumna.  ...

Sobre Niels Bohr y la anécdota del barómetro

"Sir Ernest Rutherford, presidente de la Sociedad Real Británica y Premio Nobel de Química en 1908, contaba la siguiente anécdota: Hace algún tiempo, recibí la llamada de un colega. Estaba a punto de poner un cero a un estudiante por la respuesta que había dado en un problema de física, pese a que este afirmaba con rotundidad que su respuesta era absolutamente acertada. Profesores y estudiantes acordaron pedir arbitraje de alguien imparcial y fui elegido yo. Leí la pregunta del examen:  'Demuestre como es posible determinar la altura de un edificio con la ayuda de un barómetro'. El estudiante había respondido:  'lleve el barómetro a la azotea del edificio y le até una cuerda muy larga. Lo descolgué hasta la base del edificio, marqué y medi la longitud de la cuerda . La longitud de la cuerda es igual a la longitud del edificio' . Realmente, el estudiante había planteado un serio problema con la resolución del ejercicio, porque había respondido a la pregunta correcta...