Principis generals ESO (Esborrany de Decret pel qual s’estableix l’ordenació i el currículum de l’Educació Secundària Obligatòria.)
1. L'Educació Secundària Obligatòria té caràcter obligatori i gratuït i en règim ordinari s’ha de cursar, amb caràcter general, entre els dotze i els setze anys d'edat, si bé els alumnes i les alumnes tenen dret a romandre en l'etapa fins als díhuit anys d'edat complits l'any en què finalitze el curs. Aquest límit de permanència es pot ampliar de manera excepcional en els supòsits a què es refereixen els articles 35.7 i 41.6 d’aquest decret.
2. En l’educació bàsica, conformada per les etapes d’Educació Primària i d’Educació Secundària Obligatòria i els cicles formatius de grau bàsic, s’ha de mantindre la coherència entre etapes i també amb l’etapa postobligatòria. Per tant, cal garantir-ne la coordinació pedagògica per a una continuïtat adequada per a atendre les característiques pròpies de cada etapa i de cada alumne o alumna.
3. En aquesta etapa s’ha de prestar especial atenció a l'orientació educativa, personal i professional de l'alumnat. En aquest àmbit s'ha d’incorporar, entre altres aspectes, la perspectiva de gènere i interseccional. Així mateix, s’ha d’atendre a l’alumnat que presente necessitats específiques de suport educatiu.
4. L'Educació Secundària Obligatòria s'ha d’organitzar d'acord amb els principis d'educació comuna i inclusiva i d'atenció a la diversitat de l'alumnat. Els centres, en l’exercici de la seua autonomia, han d’adoptar les mesures d'atenció a la diversitat adients, tant organitzatives com curriculars, d’acord amb els nivells de resposta per a la inclusió que s’estableixen al sistema educatiu valencià.
5. Entre les mesures assenyalades en l'apartat anterior s’han de contemplar les que garantisquen l’accessibilitat, les adequacions i personalitzacions del currículum, la integració de matèries en àmbits, els agrupaments flexibles, els desdoblaments de grups, l'oferta de matèries optatives, els programes de reforç i les mesures de suport personalitzat per a l'alumnat amb necessitat específica de suport educatiu.
6. Així mateix, s’ha de posar especial atenció en la potenciació de l'aprenentatge de caràcter significatiu per al desenvolupament de les competències específiques a través de la integració de diverses experiències o situacions d’aprenentatge, i així promoure l'autonomia i la reflexió. Els centres han de treballar conjuntament amb les famílies per donar suport al procés educatiu dels seus fills i filles.
7. Les mesures organitzatives, metodològiques i curriculars que s’adapten a aquest fi s’han de regir pels principis del Disseny Universal per a l’Aprenentatge (DUA).
Principis generals Batxillerat (Esborrany del Decret del Consell pel qual s'estableix l'ordenació i el currículum del Batxillerat.)
1. Pot accedir als estudis de Batxillerat, en qualsevol de les seues modalitats, l’alumnat que estiga en possessió del títol de Graduat en Educació Secundària Obligatòria o de qualsevol dels títols de Tècnic o Tècnic Superior de Formació Professional, o d'Arts Plàstiques i Disseny, o Tècnic Esportiu o Tècnic Esportiu Superior.
2. Els alumnes i les alumnes poden romandre cursant Batxillerat en règim ordinari durant quatre anys, consecutius o no.
3. L’alumnat que esgote aquest límit, en cursos consecutius o no consecutius, sense haver superat totes les matèries, únicament pot continuar els seus estudis en els règims de Batxillerat per a persones adultes, nocturn o a distància, així com presentar-se a les proves per a obtindre directament el títol de Batxiller al qual es referix l’article 69.4 de la Llei Orgànica 2/2006.
Comentarios
Publicar un comentario