Ir al contenido principal

ESO i Batxillerat - Principis generals

Principis generals ESO (Esborrany de Decret pel qual s’estableix l’ordenació i el currículum de l’Educació Secundària Obligatòria.)

1. L'Educació Secundària Obligatòria té caràcter obligatori i gratuït i en règim ordinari s’ha de cursar, amb caràcter general, entre els dotze i els setze anys d'edat, si bé els alumnes i les alumnes tenen dret a romandre en l'etapa fins als díhuit anys d'edat complits l'any en què finalitze el curs. Aquest límit de permanència es pot ampliar de manera excepcional en els supòsits a què es refereixen els articles 35.7 i 41.6 d’aquest decret. 

2. En l’educació bàsica, conformada per les etapes d’Educació Primària i d’Educació Secundària Obligatòria i els cicles formatius de grau bàsic, s’ha de mantindre la coherència entre etapes i també amb l’etapa postobligatòria. Per tant, cal garantir-ne la coordinació pedagògica per a una continuïtat adequada per a atendre les característiques pròpies de cada etapa i de cada alumne o alumna. 

3. En aquesta etapa s’ha de prestar especial atenció a l'orientació educativa, personal i professional de l'alumnat. En aquest àmbit s'ha d’incorporar, entre altres aspectes, la perspectiva de gènere i interseccional. Així mateix, s’ha d’atendre a l’alumnat que presente necessitats específiques de suport educatiu. 

4. L'Educació Secundària Obligatòria s'ha d’organitzar d'acord amb els principis d'educació comuna i inclusiva i d'atenció a la diversitat de l'alumnat. Els centres, en l’exercici de la seua autonomia, han d’adoptar les mesures d'atenció a la diversitat adients, tant organitzatives com curriculars, d’acord amb els nivells de resposta per a la inclusió que s’estableixen al sistema educatiu valencià. 

5. Entre les mesures assenyalades en l'apartat anterior s’han de contemplar les que garantisquen l’accessibilitat, les adequacions i personalitzacions del currículum, la integració de matèries en àmbits, els agrupaments flexibles, els desdoblaments de grups, l'oferta de matèries optatives, els programes de reforç i les mesures de suport personalitzat per a l'alumnat amb necessitat específica de suport educatiu. 

6. Així mateix, s’ha de posar especial atenció en la potenciació de l'aprenentatge de caràcter significatiu per al desenvolupament de les competències específiques a través de la integració de diverses experiències o situacions d’aprenentatge, i així promoure l'autonomia i la reflexió. Els centres han de treballar conjuntament amb les famílies per donar suport al procés educatiu dels seus fills i filles. 

7. Les mesures organitzatives, metodològiques i curriculars que s’adapten a aquest fi s’han de regir pels principis del Disseny Universal per a l’Aprenentatge (DUA).


Principis generals Batxillerat (Esborrany del Decret del Consell pel qual s'estableix l'ordenació i el currículum del Batxillerat.)

1. Pot accedir als estudis de Batxillerat, en qualsevol de les seues modalitats, l’alumnat que estiga en possessió del títol de Graduat en Educació Secundària Obligatòria o de qualsevol dels títols de Tècnic o Tècnic Superior de Formació Professional, o d'Arts Plàstiques i Disseny, o Tècnic Esportiu o Tècnic Esportiu Superior. 

2. Els alumnes i les alumnes poden romandre cursant Batxillerat en règim ordinari durant quatre anys, consecutius o no. 

3. L’alumnat que esgote aquest límit, en cursos consecutius o no consecutius, sense haver superat totes les matèries, únicament pot continuar els seus estudis en els règims de Batxillerat per a persones adultes, nocturn o a distància, així com presentar-se a les proves per a obtindre directament el títol de Batxiller al qual es referix l’article 69.4 de la Llei Orgànica 2/2006.

Comentarios

Entradas populares de este blog

Treball de camp: fer un croquis

Un croquis és un dibuix que plasma de forma simplificada una imatge o alguna idea, es fan sense utilitzar instruments de dibuix ni mesures. Fer un croquis de la zona que vas a estudiar és una activitat que et permetrà fixar-te en els detalls i et resultarà molt útil per a introduir altres activitats com la realització d'un perfil, recollida de mostres, etc ...  Un dibuix a mà alçada et permetrà simplificar i ressaltar els elements de la zona d'estudi més rellevants en funció de les necessitats del teu treball.  Pots completar el teu dibuix amb fotografies generals de la zona o de detalls. És convenient orientar bé el dibuix (indicant on estan els punts cardinals) a aquest efecte pots ajudar-te d'imatges aèries (Google Maps, ...) o d'una brúixola. En el croquis pots representar distàncies que pots mesurar directament en la zona (cinta mètrica, ...) Recull en el croquis tots aquells elements que et semblen d'interés, utilitza símbols il·lustratius per a representar-lo

Sobre Niels Bohr y la anécdota del barómetro

"Sir Ernest Rutherford, presidente de la Sociedad Real Británica y Premio Nobel de Química en 1908, contaba la siguiente anécdota: Hace algún tiempo, recibí la llamada de un colega. Estaba a punto de poner un cero a un estudiante por la respuesta que había dado en un problema de física, pese a que este afirmaba con rotundidad que su respuesta era absolutamente acertada. Profesores y estudiantes acordaron pedir arbitraje de alguien imparcial y fui elegido yo. Leí la pregunta del examen:  'Demuestre como es posible determinar la altura de un edificio con la ayuda de un barómetro'. El estudiante había respondido:  'lleve el barómetro a la azotea del edificio y le até una cuerda muy larga. Lo descolgué hasta la base del edificio, marqué y medi la longitud de la cuerda . La longitud de la cuerda es igual a la longitud del edificio' . Realmente, el estudiante había planteado un serio problema con la resolución del ejercicio, porque había respondido a la pregunta correcta

Agents geològics externs. Lapbook

Quan parlem d'agents geològics externs ens referim a l'acció geològica del vent, de les glaceres, de les aigües superficials (aigües de torrentada i els rius), a l'acció de les aigües subterrànies, a l'acció de la mar o a l'acció dels éssers vius i en concret a la de l'ésser humà. Abordarem aquest tema distribuint els diferents agents geològics externs entre els alumnes de la classe.  Cada alumne realitzarà un lapbook sobre un agent geològic. Segurament ja has fet algun lapbook, però si és la primera vegada o vols aprendre més sobre aquesta tècnica pots consultar.  Lapbook? What's that? (està en castellà i hi ha enllaços a molts recursos per a millorar el teu lapbook) Recorda que el lapbook és un producte a partir del qual exposar un tema concret A partir dels lapbooks elaborats organitzarem una exposició en la qual per grups s'exposaran els diferents agents geològics externs Es valorarà el treball individual a partir del lapbook personal ( matriu d'