Ir al contenido principal

Estación Bathyale: 28 días bajo el mar

 


Desde el pasado 28 de septiembre y hasta el 27 de marzo de 2023 está disponible en ARTE en español, el documental "Estación Bathyale: 28 días bajo el mar"

Debido a que se ha viajado por el Mediterráneo durante milenios, parece que ya no escondiera secretos. Y sin embargo, muy por debajo de su superficie, vastos territorios submarinos con exuberantes jardines permanecen inexplorados. Poco conocidas, estas joyas naturales de aguas templadas florecen más allá del espacio accesible al buceador tradicional, a entre 60 y 120 m de profundidad, donde llega menos del 1 % de la luz solar. 
Siguiendo la tradición del comandante Cousteau, el equipo del fotógrafo naturalista Laurent Ballesta llevó a cabo en julio de 2019 una misión sin precedentes: pasar 28 días en una cabina presurizada para poder bucear libremente en este paraíso marino. De Marsella a Niza, los aventureros descubrieron los tesoros de la biodiversidad que esconde los ecosistemas del Mediterráneo. Un desafío humano, técnico y científico único en el mundo; una misión que encarna los tres valores de las expediciones Gombessa: aventura, ciencia y belleza.

 

Gombessa: Gombessa V (Lista de reproducción)

Andromède Océanologie

Medtrix

Comentarios

Entradas populares de este blog

Treball de camp: fer un croquis

Un croquis és un dibuix que plasma de forma simplificada una imatge o alguna idea, es fan sense utilitzar instruments de dibuix ni mesures. Fer un croquis de la zona que vas a estudiar és una activitat que et permetrà fixar-te en els detalls i et resultarà molt útil per a introduir altres activitats com la realització d'un perfil, recollida de mostres, etc ...  Un dibuix a mà alçada et permetrà simplificar i ressaltar els elements de la zona d'estudi més rellevants en funció de les necessitats del teu treball.  Pots completar el teu dibuix amb fotografies generals de la zona o de detalls. És convenient orientar bé el dibuix (indicant on estan els punts cardinals) a aquest efecte pots ajudar-te d'imatges aèries (Google Maps, ...) o d'una brúixola. En el croquis pots representar distàncies que pots mesurar directament en la zona (cinta mètrica, ...) Recull en el croquis tots aquells elements que et semblen d'interés, utilitza símbols il·lustratius per a representar-lo...

Agents geològics externs. Lapbook

Quan parlem d'agents geològics externs ens referim a l'acció geològica del vent, de les glaceres, de les aigües superficials (aigües de torrentada i els rius), a l'acció de les aigües subterrànies, a l'acció de la mar o a l'acció dels éssers vius i en concret a la de l'ésser humà. Abordarem aquest tema distribuint els diferents agents geològics externs entre els alumnes de la classe.  Cada alumne realitzarà un lapbook sobre un agent geològic. Segurament ja has fet algun lapbook, però si és la primera vegada o vols aprendre més sobre aquesta tècnica pots consultar.  Lapbook? What's that? (està en castellà i hi ha enllaços a molts recursos per a millorar el teu lapbook) Recorda que el lapbook és un producte a partir del qual exposar un tema concret A partir dels lapbooks elaborats organitzarem una exposició en la qual per grups s'exposaran els diferents agents geològics externs Es valorarà el treball individual a partir del lapbook personal ( matriu d...

ESO i Batxillerat - Principis generals

Principis generals ESO ( Esborrany de  Decret  pel qual s’estableix l’ordenació i el currículum de l’ Educació Secundària Obligatòria . ) 1. L'Educació Secundària Obligatòria té caràcter obligatori i gratuït i en règim ordinari s’ha de cursar, amb caràcter general, entre els dotze i els setze anys d'edat, si bé els alumnes i les alumnes tenen dret a romandre en l'etapa fins als díhuit anys d'edat complits l'any en què finalitze el curs. Aquest límit de permanència es pot ampliar de manera excepcional en els supòsits a què es refereixen els articles 35.7 i 41.6 d’aquest decret.  2. En l’educació bàsica, conformada per les etapes d’Educació Primària i d’Educació Secundària Obligatòria i els cicles formatius de grau bàsic, s’ha de mantindre la coherència entre etapes i també amb l’etapa postobligatòria. Per tant, cal garantir-ne la coordinació pedagògica per a una continuïtat adequada per a atendre les característiques pròpies de cada etapa i de cada alumne o alumna.  ...